03 de novembre 2007

Per "Tots Sants": Panellets.

Amb una mica de retard celebro la castanyada. I com que aquest any va envoltada d'apunts i més apunts traduïts en innumerables exàmens, encara no he pogut degustar cap panellet dels de tota la vida.

Sort que hi ha gent al món (artista la catalogaria jo), com la Gemma Peiró, Peiró pels amics, que darrera del pseudònim de Gyzketa té amagats cops tan genials com aquest:

Panellets para todos


Sobretot no us oblideu de passejar detingudament pel seu fotolog, que realment, val molt la pena.

Molts records Gemma! =)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

El nom amb negreta i tot. Però és injust. L'Albert també hi va col·laborar. Jo no en sé de fer pasta de panellets. El cuiner és ell.

Blog a "marcadores" directe. Espero visitar-te sovint.

1petó

Anònim ha dit...

Con un poco de retraso, ¿en qué consiste la fiesta de la castanyeda con los panellets?

Saludos.

mi-bemoll ha dit...

La "Castanyada" es el día que se comen las castañas y los "panellets" aquí en Catalunya.

Estan repartidas por las ciudades distintas paraditas de estos productos, los primeros para pasar el frío, y los segundos, en plan dulce. Hay una simbología típica de una mujer vendiendo castañas "la castanyera", que va muy abrigada con sus trapos y tal, al lado de un fuego donde se cuecen las castañas a la calle. Es muy típico este personaje, en plan "emblema".

La verdad es que no tiene mucho más, pero se sigue haciendo año tras año. Es más, en los colegios, este es un día que no se hace clase, practicamente, sinó que se emplea el tiempo en preparar los "panellets" o cosas por el estilo.

Espero haberme explicado. =)

Un saludo!